Stäng
(0) artiklar
Din varukorg är tom.
Filter
Preferenser
Sök

Köpvillkor

Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du väljer att handla hos oss.
Vi har därför valt att erbjuda endast beprövade och säkra betalningsalternativ.


Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:

•   Betalning mot Faktura
- Betalningsvillkor 14 dagar
- SveaWebPay ansvarar för eventuell inkassohantering.

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av PoolCare överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
 
•  Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. 
Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, m fl.
Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas.
Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
 
•   Betalning mot delbetalning 
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp.
Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.
Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas.
En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.
 
 
•  Betalning med PayPal
Vid betalning med PayPal tillkommer PayPals transaktionsavgifter, fn 1.9%. 
 
 
1. Priser
Samtliga priser visas inklusive moms.

 

2. Ångerrätt
Ångerrätt är 14 dagar efter det att varorna är mottagna. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan,
men varan måste vara obrukad för att du ska kunna returnera.
 
För varor som tilllverkas speciellt efter dina egna önskemål gäller inte ångerrätten.
Detta gäller t ex måttbeställda lock till utespabad, se punkt 20.

Återbetalning sker härvid av varans pris.
Kontakta oss så skickar vi ut en returfraktsedel.

Har du frågor angående returer är du välkommen att kontakta vår kundtjänst

 
3. Reklamationer
Om paketet är skadat vid leverans måste det öppnas, kontrolleras och reklameras direkt hos paketombudet. 

Om leveransen har gått bra men det är något fel på beställd artikel ber vi Dig kontakta oss så snart som möjligt.

När vi mottagit Din reklamation kommer vi att så snabbt som möjligt skicka Dig en retursedel som
Du använder för att skicka tillbaka den felaktiga produkten till oss.
Så fort vi har mottagit den skickar vi Dig rätt produkt, alternativt återbetalar dina pengar, beroende på vad Du har valt.

Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.

Har du frågor angående din beställning, reklamation eller retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

 
4. Ändra och avbeställa order
Du kan inte själv ändra eller avbeställa din order på Din sida.
Vi ändrar och avbeställer ordrar i den mån det är möjligt, när en order väl är printad för packning har vi inte möjlighet att ändra den.
 
5a. Leveranstid
Leverans sker normalt samma dag vid order före 13 och allt finns på lager.

5b. Leveransvillkor DHL
Vid leverans med DHL skickas beställningen till det utlämningsställe (DHL Servicepoint) som enligt DHLs sökverktyg ligger så nära din hemadress som möjligt.
I det fall sökverktyget inte hittar gatuadress/gårdsnamn sker sökning på postnummer och/eller ort.
Det kan innebära att det blir lite fel om man bor i stort postnummerområde eller i glesbygd.

Önskemål om ett speciellt utlämningsställe kan hanteras om vi får meddelande om det per mail innan beställningen går iväg.
När paketet har gått iväg kan vi inte ansvara för att adressera om det.

Till vilket DHL utlämningsställe?
Prova gärna att söka upp din hemadress med DHLs sökverktyg för att se om det hamnar på ditt närmaste utlämningsställe.
OBS! Vid beställning med Klarna uppdateras din hemadress från folkbokföringen.
Använd därför den adress som står på orderbekräftelsen för att söka.
Om ett speciellt utlämningsställe önskas, skicka ett mail om det så fort som möjligt så gör vi vårt bästa för att det ska komma rätt.

6. Öppettider
Webbshoppen har öppet dygnet runt.
Mail besvaras normalt inom 24h, även helger.
 
7. Outlösta paket
Du kommer att bli debiterad med minimiavgift 199:- vid outlösta paket. Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss.
 
8. Leverans

Vår målsättning är att leverera samma dag vid beställning vardagar före kl. 13.
Om det är bråttom, skicka ett mail till kundtjänst, det kan gå att skicka paket så sent kl 15.

Ange mobilnummer vid beställning för sms-leveransnotifiering.

Vi erbjuder leveransalternativ från DHL och Post Nord.

9. Aviavgifter

Det tillkommer inga extra avgifter för avisering. 
 
10. Minsta ordervärde
Minsta ordervärde är 250kr.
 
11. Beställningar utanför Sverige
Vi levererar endast inom Sverige.
 
12. Postförskott och övriga avgifter
Betalning och leverans mot postförskott erbjuds inte pga hög kostnad.
 
13. Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning.
Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut,
skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart, med fördel genom att svara på mailet med orderbekräftelsen.
Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst,
när du kontaktar oss är det bra om du har kundnr/ordernr antecknat.
 
14. Fel i publicering
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida,
i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media.
Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar
och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.
 
15. Åldersgräns
Åldersgränsen vid beställning är 18 år. 
Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp.
Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.
 
16. Personuppgifter
Företaget är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som Du som kund lämnar till oss.
Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla kundrelationen via kataloger, DM, SMS, mail och för andra marknadsföringsändamål.
Du kan när som helst begära att personuppgifter rättas, tas bort eller anmäla om Du inte vill att uppgifter skall användas för direktmarknadsföring.
 
17. Om cookies
Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies.
En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information.
Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent på din dator.
Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, skickas den här cookien mellan din dator
och servern för att kunna koppla information, som exempelvis vilket loginnamn du använder.
Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte att kunna lägga varor i din kundvagn.
Hur du ställer in användningen av cookies beror på vilken webbläsare du använder.
 
18. Säkerhet
Vi hanterar inte kreditkortsuppgifter..
Vid kreditkortsbetalning dirigeras er webläsare om till SveaWebPay som uppfyller de internationella
säkerhetskrav som ställs.
Vi hanterar endast din adress för att veta var vi skall skicka varorna.
 
19. Kundtjänst
Hör av dig till oss genom att använda formuläret på sidan Kontakta Oss
 

 
20. Viktigt om måttbeställda lock
 
 
20a. Egna mått, färg, form och ångerrätt
För varor som tilllverkas speciellt efter egna önskemål gäller inte ångerrätten.
Detta gäller måttbeställda lock till utespabad.  
Det går bra att ångra köpet fram tills vi är färdiga med beställnings formuläret och skickat iväg detta till fabriken.
Anledningen är att varje lock är unikt till färg, form, storlek, radie, tjocklek o dyl.

 
20b. Transportförsäkring
Vid hemleverans av spalock gäller transportföretagets försäkring.
Därför är det mycket viktigt att inspektera locket och kontrollera att det inte har skadats vid transporten.
Om locket har betydande transportskador - reklamera skadan, ta inte emot locket.
Det möjliggör ersättning från transportbolaget vid eventuell transportskada.