Alla kategorier
    Filter
    Preferenser
    Sök

    Köpvillkor

     
    1. Lagring av viss persondata enligt GDPR
    När du gör en beställning kommer vi att spara viss personlig enligt GDPR för att kunna hantera och leverera din order. 
    Om du vill veta mer om hur dina uppgifter behandlas, se vår integritetspolicy.
     
    Om cookies
    Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies.
    En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information.
    Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent på din dator.
    Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, skickas den här cookien mellan din dator
    och servern för att kunna koppla information, som exempelvis vilket loginnamn du använder.
    Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
    Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte att kunna lägga varor i din kundvagn.
    Hur du ställer in användningen av cookies beror på vilken webbläsare du använder.

     

    2. Priser
    Samtliga priser visas inklusive moms.

    3. Ångerrätt

    Ångerrätt är 14 dagar efter det att varorna är mottagna. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan,
    men varan måste vara obrukad för att du ska kunna returnera.
     
    För varor som tilllverkas speciellt efter dina egna önskemål gäller inte ångerrätten.
    Detta gäller t ex poolskydd, liners och måttbeställda lock till utespabad.

    Återbetalning sker härvid av varans pris.
    Kontakta oss så skickar vi ut en returfraktsedel.

    Har du frågor angående returer är du välkommen att skapa nytt supportärende

     

    4. Garanti, Reklamation och Fel i Produkt

    Vi erbjuder en tvåårig garanti på alla våra produkter från leveransdatumet, om inget annat anges i våra villkor.

    Garantin gäller endast för den ursprungliga köparen och överförs inte vid en eventuell vidareförsäljning. Produkten måste användas på ett ansvarsfullt sätt och inom normala gränser. Eventuella fel måste rapporteras inom rimlig tid efter upptäckt. Garantin och reklamationen förutsätter att du har följt våra skötselanvisningar och bruksanvisningar.

    Om din beställning anländer utan problem men produkten är defekt, ber vi dig kontakta oss omedelbart.

    När vi mottagit din reklamation, kommer vi att skicka dig en retursedel för att returnera den defekta produkten. Efter att vi har tagit emot den, skickar vi en ersättningsprodukt eller återbetalar dina pengar, beroende på vad du föredrar.

    Vid eventuella tvister kring reklamationer följer vi rekommendationerna från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

    Har du frågor angående din beställning, reklamation eller retur är du välkommen att skapa nytt supportärende.

    Garantin täcker:

    Om en produkt har ett fel som omfattas av garantin, kommer den att repareras eller bytas ut. Köparen är ansvarig för att demontera och återmontera den reparerade produkten. Vid godkänd garanti täcker vi fraktkostnaderna. 

    Garantin täcker inte:

    • Egen arbetskostnad.
    • Kompensation för driftstopp.
    • Normala slitagedelar som axeltätningar, halogenlampor, packningar, och celler för saltklorinatorer samt sensorer för mätutrustning.
    • Ersättning för kostnader som förlorad inkomst, telefonsamtal, montage, tankbilskostnader, resor, och liknande ingår inte.
    • Skador på elektrisk utrustning orsakade av strömavbrott, strömstötar, eller naturliga orsaker som åska.
    • Skador som uppstår från obalanserat vatten, som felaktiga klor-, pH-, eller saltnivåer.
    • Frysskador på grund av felaktig vinterförvaring.
    • Skador från snötryck eller starka vindar.
    • Skador från vattentemperaturer över +30°C (gäller för poolutrustning).
    • Kostnader för demontering och återinstallation av extra utrustning som inte levererats av oss. Detta gäller även om produkten installerats på ett sätt som gör reparation eller utbyte orimligt dyrt i förhållande till produktens värde.

    Konsumentköplagen gäller alltid

    Enligt konsumentköplagen har du tre år och två månader på dig att reklamera ursprungliga fel på en produkt. Du måste dock anmäla felet inom skälig tid efter att det upptäcks. Ursprungsfel inkluderar tillverkningsfel och andra defekter som var närvarande när du fick produkten. Dessa fel kan bli uppenbara långt efter köpet. En garanti med kortare giltighetstid påverkar inte reklamationstiden enligt konsumentköplagen.


    5. Ändra och avbeställa order
    Du kan inte själv ändra eller avbeställa din order på Din sida.
    Vi ändrar och avbeställer ordrar i den mån det är möjligt, när en order väl är utskriven för packning har vi inte möjlighet att ändra den.
     
    6. Leveranstid
    Leverans sker normalt samma dag vid order före 12 och allt finns på lager.

    7. Leveransvillkor
    Vid leverans skickas beställningen till närmste Schenker eller DHL utlämningsställe om inte hemleverans har valts. 
    I det fall sökverktyget inte hittar gatuadress/gårdsnamn sker sökning på postnummer och/eller ort.
    Det kan innebära att det blir lite fel om man bor i stort postnummerområde eller i glesbygd.

    Önskemål om ett speciellt utlämningsställe kan hanteras om vi får meddelande om det per mail innan beställningen går iväg.
    När paketet har gått iväg kan vi inte ansvara för att adressera om det.

    8. Öppettider
    Webbshoppen har öppet dygnet runt.
    Mail besvaras normalt inom 24h, även helger.
     
    9. Outlösta paket
    Observera att vid situationer där paket inte hämtas ut, kan en hanteringsavgift på 199 kr komma att tillämpas för att täcka våra omkostnader.
    Vi strävar alltid efter att undvika extra kostnader för våra kunder och har därför inte debiterat denna avgift tidigare.
    Paketet kommer att vara tillgängligt för upphämtning vid uthämtningsstället i 14 dagar innan det returneras till oss.
    Vi uppskattar din förståelse och samarbete för att undvika onödiga avgifter och säkerställa en smidig leveransprocess.
     
    10. Leverans
    Vår målsättning är att leverera samma dag vid beställning vardagar före kl. 12.
    Ange mobilnummer vid beställning för sms-leveransnotifiering.

    11. Aviavgifter
    Det tillkommer inga extra avgifter för avisering.  

    12. Minsta ordervärde
    Minsta ordervärde är 299 kr.
     
    13. Beställningar utanför Sverige
    Vi levererar endast inom Sverige.
     
    14. Postförskott
    Betalning och leverans mot postförskott erbjuds inte.
     
    15. Orderbekräftelse
    När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning.
    Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut,
    skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart, med fördel genom att svara på mailet med orderbekräftelsen.
    Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst,
    när du kontaktar oss är det bra om du har kundnr/ordernr antecknat.
     
    16. Fel i publicering
    Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida,
    i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media.
    Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar
    och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.
     
    16. Åldersgräns
    Åldersgränsen vid beställning är 18 år. 
    Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp.
    Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.
     
     
    18. Säkerhet
    Vi hanterar inte kreditkortsuppgifter..
    Vid kreditkortsbetalning dirigeras er webläsare om till Klarna som uppfyller de internationella
    säkerhetskrav som ställs.
     
    19. Kundtjänst
    Hör av dig till oss genom att använda formuläret på sidan Kontakta Oss eller skapa nytt supportärende.